21922608172303_479.jpg

 

The Cure - Boys Don't Cry

I would say I'm sorry
我會說我很抱歉
If I thought that it would change your mind
如果這會讓妳改變心意的話,我想
But I know that this time
但這次我很清楚
I've said too much
我已說了太多
Been too unkind
表現得太過刻薄
I try to laugh about it
我試著對此一笑置之
Cover it all up with lies
用謊言掩飾這一切
I try to
我嘗試著
Laugh about it
對此一笑置之
Hiding the tears in my eyes
將淚水往自己肚裡吞
'cause boys don't cry
因為男孩不能哭
Boys don't cry
男孩不能哭

I would break down at your feet
我願意跪倒在妳的腳邊
And beg forgiveness
並哀求原諒
Plead with you
向妳懇求
But I know that
但我知道
It's too late
一切都太遲了
And now there's nothing I can do
而現在的一切,我已無能為力

So I try to laugh about it
所以我試著對此一笑置之
Cover it all up with lies
用謊言掩飾一切
I try to
我嘗試著
Laugh about it
對此一笑置之
Hiding the tears in my eyes
將淚水往自己肚裡吞
'cause boys don't cry
因為男孩不能哭
Boys don't cry
男孩不能哭

I would tell you
我會跟妳說
That I loved you
我愛過妳
If I thought that you would stay
如果妳留下的話,我想。
But I know that it's no use
但我知道這樣毫無意義
That you've already
因為妳早已
Gone away
走遠
Misjudged your limits
誤判妳的極限
Pushed you too far
逼妳逼的太緊
Took you for granted
將妳視為理所當然的存在
I thought that you needed me more
我以為妳會更需要我一些

Now I would do most anything
此刻 我什麼都願意做
To get you back by my side
只求妳回到我身邊
But I just
但我只是
Keep on laughing
持續的笑著
Hiding the tears in my eyes
將淚水往自己肚裡吞
'cause boys don't cry
因為男孩不能哭
Boys don't cry
男孩不能哭


The Cure 經典老團!!
曲風融合了華麗、龐克、New Wave....等等,
主唱Robert Smith的聲音總是讓我流連忘返。
這首歌真的是中肯到靠杯啊~
而為了讓大家能夠點進來了解歌詞,
我試著做了很不負責任的翻譯,
如有語意不佳的地方,
敬請見諒ˊˋ。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()