close

【中文歌詞】Story of the Year - Tear

 

 

Story of the Year - Tear Me to Pieces

[Chorus]
Tear me to pieces and swallow me
將我徹底擊垮後吞噬
'Cause I can't kill all the anxiety
因為我無法停止焦慮
Tear me to pieces, I'm on my knees
將我徹底擊垮至雙膝下跪
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離

[Verse 1]
Flying through the static like a bat out of the hell in me
化身彷彿急著逃離自我一般的蝙蝠 飛越靜電產生的噪音
Thirty seconds longer 'til this medication dies on me
體內的藥效只能再撐30秒
I can't see the end
我卻依舊看不見盡頭
The voices don't make sense
腦中的聲音毫無道理

[Pre-Chorus]
I can't fall asleep, please help me
我無法入睡 誰能救救我

[Chorus]
Tear me to pieces and swallow me
將我徹底擊垮後吞噬
'Cause I can't kill all the anxiety
因為我無法停止焦慮
Tear me to pieces, I'm on my knees
將我徹底擊垮至雙膝下跪
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離

[Post-Chorus]
Life's so fucking fake
人生是如此虛假
Die for what I hate
為了我所痛恨的事物而死去
Before it's too late
在一切為時尚早之前

[Verse 2]
Drowning in the data allocated to the worst in you
溺斃於所有自我厭惡之中
Never lost my faith until the day I realized the truth
在認清真相前從未失去信心
My Heroes all are dead
我的英雄都已死去
And I now I can't forget
而如今我依舊無法忘懷

[Pre-Chorus]
I can't fall asleep, please help me
我無法入睡 誰能救救我

[Chorus]
Tear me to pieces and swallow me
將我徹底擊垮後吞噬
'Cause I can't kill all the anxiety
因為我無法停止焦慮
Tear me to pieces, I'm on my knees
將我徹底擊垮至雙膝下跪
'Cause I can't kill all the anxiety
因為我無法停止焦慮
Tear me to pieces and swallow me
將我徹底擊垮後吞噬
'Cause I can't kill all the anxiety
因為我無法停止焦慮
Tear me to pieces, I'm on my knees
將我徹底擊垮至雙膝下跪
'Cause I can't kill all the anxiety
因為我無法停止焦慮
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離

[Post-Chorus]
Life's so fucking fake
人生是如此虛假
Die for what I hate
為了我所痛恨的事物而死去
Before it's too late (I can't break free)
在一切為時尚早之前 (我無法逃離)
Life's so fucking fake
人生是如此虛假
Die for what I hate
為了我所痛恨的事物而死去
Before it's too late
在一切為時尚早之前

[Outro]
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離
I'm suffocating and I can't break free
我難以呼吸也無法逃離



Story of the Year在1995年於美國聖路易斯成軍,
最早團名為67 North,
在1998年改為Big Blue Monkey,
爾後在2002年才正式更名為Story of the Year。

樂團成名始於2003年的專輯《Page Avenue》,
最高排名告示牌前兩百的第51名,
知名單曲"Until the day i die"在當時幾乎是EMO國歌,
在台灣也享有極高人氣,
來台兩次的表演我都有幸參與到。

SOTY從2003年到2011年都有持續發專輯與活動,
並在2011年2月宣布休團,
2013年開始重組並且進行了《Page Avenue》的十周年巡迴,
2014~2019年間僅發行了一張專輯《Wolves》,
並經歷了團員的更迭,
最後在2022年宣布被 SharpTone Records簽下,
並於2023年發布最新專輯《Tear Me to Piece》。

相較於同時期的EMO團,
SOTY一直是比較平衡的存在,
沒有The Used那種偏向SCREAMO的失控,
比起MCR或FOB更重的刷旋、節奏,
精緻的riff與主唱scream及clean嗓音完美的轉換,
都是其特色。

另外在早年他們也曾被譽為最喜歡轉吉他與前後滾翻的樂團,
其實蠻開心看到他們回歸的,
雖然自己在2005年的《In the Wake of Determination》就沒什麼關注他們,
但最近聽了最新專輯後,
覺得他們除了維持自己的風格外,
也加入了些許Metalcore的元素,
部分歌曲有更重的breakdown,
而主唱Dan Marsala的嘶吼轉換依舊讓人著迷。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()