close

【中文歌詞】Flynch - So, Please

 

 

Flynch - So, Please

Falling by the wayside
癱倒在路邊
Never hurt so much
從未如此受創
I'm getting tired of my life
厭倦了自己的人生
Even though it's barely
儘管它才正要
Begun, I'm finding
開始 我試圖尋找
The best of me has passed away
最好的自己 雖然早已消逝
Poison the well
在井裡下毒吧
Put him to sleep
讓他永遠沉睡

Pull back my slide
將槍上膛
Let the bullet fly, let the bullet fly
讓子彈飛 讓子彈飛吧
My eyes shut tight
我緊閉雙眼
Pray to God I die
向上帝祈禱就此死去
Pray to God
向上帝祈禱

Breathe in just to sigh and I
呼吸只是為了嘆氣 而我
Never felt it all that much
從未有這麼多感觸
Stepping into place and out of line
踏入任何地方 都感覺格格不入
And when I get the chance I'll run away
而每當我有機會
Far from this burden I've become
就會逃離成為負擔的自己
I can't
我無法承受

Pull back my slide
將槍上膛
Let the bullet fly, let the bullet fly
讓子彈飛 讓子彈飛吧
My eyes shut tight
我緊閉雙眼
Pray to God I die
向上帝祈禱就此死去
Pray to God
向上帝祈禱

You said it's wrong to go on your own
你說單獨上路是錯的
Alone
太孤獨
I said when I started to lose it
我說當我開始失控時
Stop thinking
不如停止思考
Just do it
只是行動

Run, Run, Run
逃吧 逃吧 逃吧

Pull back my slide
將槍上膛
Let the bullet fly, let the bullet fly
讓子彈飛 讓子彈飛吧
My eyes shut tight
我緊閉雙眼
Pray to God I die
向上帝祈禱就此死去
Pray to God
向上帝祈禱



這首歌是Flynch組成後發表的第一支單曲,
開頭的riff就讓人驚艷不已。

MV開頭表明了歌曲的主旨:
"This video is dedicated to the victims of
suicide and self-harm"
這首MV是獻給自殺與自我傷害的受害著。

而MV結尾則寫上了以下文字:
"Waking up, despite the illness that plagues you,
is a story worthy of being told.
Grasp the pen, turn the page.
Your book will not go unread. - Flynch"
起床,儘管心病阻饒著你,
抓牢你的筆,翻開新的一頁,
你的故事會為人廣知。

MV最後更附上了自殺防治專線的號碼與logo,
是一首試圖用當事者視角去引起共鳴的歌曲。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()