The Cure - Inbetween Days

Yesterday I got so old
昨日恍如隔世令我備感衰老
I felt like I could die
就像生命到了盡頭般
Yesterday I got so old
昨日恍如隔世令我備感衰老
It made me want to cry
不禁悲從中來
Go on, go on
走吧,走吧
Just walk away
儘管走吧
Go on, go on
走吧,走吧
Your choice is made
你心意已決
Go on, go on
走吧,走吧
And disappear
就此消失
Go on, go on
走吧,走吧
Away from here
遠離此地

And I know I was wrong
而我知道自己錯了
When I said it was true
當我坦承一切時
That it couldn't be me and be her
我跟她之間
Inbetween without you
就不可能有妳的位置了
Without you
沒有妳的位置

Yesterday I got so scared
昨日令我備感恐懼
I shivered like a child
顫抖地像個小孩
Yesterday away from you
在昨日我遠離了妳
It froze me deep inside
令我心如冰山般凍結
Come back, come back
回來吧,回來吧
Don't walk away
別走遠
Come back, come back
回來吧,回來吧
Come back, today
回來吧,就在今天
Come back, come back
回來吧,回來吧
Why can't you see
為什麼妳無法理解?
Come back, come back
回來吧,回來吧
Come back, to me
回來吧,回到我身邊

And I know I was wrong
而我知道自己錯了
When I said it was true
當我坦承一切時
That it couldn't be me and be her
我跟她之間
Inbetween without you
就不可能有妳的位置了
Without you
沒有妳的位置

P.S.
這是一首劈腿的人為視角的歌,
從惱羞到後悔的心情,
也是蠻符合最近遇到的事情,
收錄在The Cure 1985年的第六張專輯"The Head on the Door"。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()